dinsdag 21 februari 2017

Platenspeler: Audio Technica LP60


Ik heb sinds kort een platenspeler en ik ben er zo ontzettend blij mee! Hij stond al wat langer op mijn verlanglijstje en nu heb ik hem ongeveer 3 maanden. En ik heb er al heel veel plezier van gehad!


Ik heb hem in november zelf aangeschaft: de Audio Technica LP60. Ik heb van te voren ontzettend veel research gedaan over de beste prijs/kwaliteit verhouding en toen kwam ik steeds uit bij deze. Hij is wat aan de prijzige kant voor een arm studentje zoals ik, maar prima te doen.


Het is een vol automatische platenspeler. Dit betekend dat de platenspeler zichzelf bedient, je hoeft zelf niet de naald op de plaat te zetten om je muziek af te spelen. Je hoeft alleen op een start knop te drukken en de naald wordt automatisch aan het begin van de plaat gezet. De stop knop spreekt voor zich. Verder is er nog een knop waar je de naald mee kan liften. Op deze manier kun je de plaat 'op pauze zetten', hij gaat dan ongeveer op hetzelfde moment verder. Het is echter wel mogelijk om de platenspeler handmatig te bedienen. Op deze manier kan bijvoorbeeld een liedje overgeslagen worden. Maar van mij mag de plaat wel aan een stuk door spelen, dus ik bedien hem bijna nooit handmatig.


De platenspeler kan '7 en '12 inch platen afspelen. Ook kan hij 33 of 45 toeren draaien. De platenspeler heeft geen ingebouwde speakers en moet daarom op een geluidsinstallatie aangesloten worden. Dit kan op verschillende manieren heel makkelijk.



Ik heb bijvoorbeeld de platenspeler aangesloten op mijn oude iPod-dockingsstation.


Ik vind deze platenspeler ideaal. Hij ziet er mooi uit, niet te opvallend. Ik heb hem echt al heel veel gebruikt en super veel plezier van gehad! Hij is heel makkelijk in gebruik. Een echte aanrader.


Ik heb ondertussen ook al best een mooie platencollectie opgebouwd! Binnenkort zal hier een uitgebreid artikel over verschijnen.

Veel liefs,

Kimberly