dinsdag 14 februari 2017

Mijn scriptie


Ik mag al beginnen aan mijn afstuderen! Wat gaat de tijd toch snel joh! Nog maar 5 maanden en dan heb ik mijn diploma (hopelijk) op zak.


Maar voordat ik mij afgestuurde mag noemen, moet ik eerst nog wel een scriptie schrijven. Bij mijn opleiding kan dat op verschillende manieren. Je kunt een eigen Business plan schrijven voor een eigen bedrijfje, je kunt een verbetering maken in een bestaand bedrijf of je kunt een advies schrijven voor een bepaald bedrijf of industrie. Bij alle drie de opties moet je onderzoek doen. Het onderwerp van je scriptie moet natuurlijk wel relevant zijn voor de studierichting. Zoals jullie weten studeer ik Facility Management. Als je niet weet wat dat is, hier heb ik een heel artikel over geschreven waarin ik alles over deze studie uitleg:  Wat studeer ik eigenlijk?

Ik heb ervoor gekozen om een advies te schrijven voor een industrie, omdat ik dit het beste bij mijzelf vond passen. Ik ga samen met een leraar onderzoek doen naar de catering processen in ziekenhuizen. En dan vooral met betrekking tot de organisatorische aspecten. Ik ga eerst onderzoek doen over wat er allemaal al bekend is over dit onderwerp en vervolgens ga ik zelf onderzoek doen door middel van het afnemen van interviews in ziekenhuizen.

Ik ben hier van Februari tot begin Juli mee bezig. Ongeveer 5 maandjes dus. Dat wordt een spannende periode. Begin Juli heb ik dan mijn eindpresentatie en hopelijk mag ik mijzelf dan afgestudeerde International Real Estate and Facility Management noemen! 

Veel liefs, 

Kimberly