dinsdag 4 oktober 2016

Review: Instax Mini 8

Vandaag een review van de Instax mini 8. Ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen en ben er ontzettend blij mee! Ik heb hem in het baby roze.

Ik heb de camera nu iets meer dan een half jaar en heb hem dus goed al uit kunnen proberen. Ik vind het een hele leuke camera! Hij maakt instant foto's, vergelijkbaar met polaroid foto's. Dit betekent dat je foto ter plekke wordt ontwikkeld. Binnen een paar minuten is je foto klaar! Super handig.

Dit is hem dan. Hij is best groot, maar dat is logisch aangezien er foto's in ontwikkeld moeten worden. De camera werkt op AA-batterijen en er moeten speciale filmpjes in. Dat zijn de Fujifilm Instant Color Film Instax Mini verpakkingen. In 1 verpakking zitten 2 filmpjes, waar je ieder 10 foto's mee kunt knippen. In totaal zitten er dus 20 foto's in één verpakking. De filmpjes moeten in het grote vak aan de achterkant van de camera worden geplaatst. De achterkant mag niet meer geopend worden terwijl er filmpjes in zitten, anders worden de filmpjes automatisch ontwikkeld en kunnen er geen foto's meer mee gemaakt worden.

Als je dit alles eenmaal er in hebt zitten, dan kun je aan de slag. De camera gaat aan met de knop rechtsonder de lens. Hierna kun je de belichting instelling. Dit is heel belangrijk voor instant foto's, anders krijg je overbelichte foto's en zie je helemaal niks! De stand kan ingesteld worden door de lens te draaien naar een ander knopje. Er zijn vijf verschillende standen: Binnen - Bewolkt - Beetje zonnig - Erg zonnig - Hi-key. De H-key stand is om wel expres overbelichte foto's te maken, soms kan dit namelijk een heel gaaf effect geven. Het is even spelen met de standen, vooral in een land als Bonaire. In Bonaire was het erg zonnig en als ik hem dan op de stad 'Erg zonnig' zette, waren de foto's alsnog overbelicht door de zon. De belichting is dus even oefenen.

Als je alles goed hebt ingesteld, kun je plaatjes gaan schieten! Het is niet heel moeilijk ofzo, maar het is even doorkrijgen hoe de belichting werkt. Hier boven zie je een aantal plaatjes die ik zelf geschoten heb! Alle foto's zijn in Bonaire gemaakt. Ik vind de foto's echt een heel gaaf effect hebben! Heel anders dan digitale foto's. De foto's zijn 54 x 86 mm.

Fujifilm Instax Mini 8 -  €65,00
Fujifilm Instant Color Film Instax Mini (20 foto's) -  €15,00

Ik vind het een hele leuke camera en ben blij dat ik hem gekregen heb. Het zijn hele leuke foto's met een bijzonder effect, die vooral bijzondere herinneringen zijn. Als je naar een instant camera op zoek bent die niet al te ingewikkeld is, dan is dit zeker een aanrader. Ik ga hem in ieder geval nog veel gebruiken!

Veel liefs,

Kimberly