dinsdag 5 april 2016

Lief dagboek week 6



Lief dagboek,

Deze week een korte werkweek: maar 4 dagen! Dit in verband met Pasen! Ik heb een heerlijk lang weekend gehad en heb goed kunnen bij tanken. Aankomend weekend is er een groot festival bij Plaza Beach Resort, dus ik ben heel benieuwd hoe deze week er uit gaat zien.

Maandag

Mijn laatste vrije dag! Ik heb lekker lang uitgeslapen. Daarna ben ik lekker rustig aan wakker geworden.

Ik had met Jackie afgesproken om een eiland tour te doen! Dus vertrokken we om 12:30u op de scooter om het eiland te gaan verkennen. Het viel nog best tegen hoe groot het eiland was. We waren langer onderweg dan we dachten en hebben dus niet alles kunnen zien wat we wilden zien. Gelukkig hebben we nog 5 maanden!

Eerst stopten we bij de zoutwinning. Ontzettend gaaf om te zien dat roze water! Ook ligt er een soort schuimlaag om het water heen, heel gek om te zien. Hier waren ook de slaven huisjes.



Daarna reden we door naar Sorobon. Hier is het water een heel stuk ondiep. Ook dit was erg mooi om te zien! Hier hebben we even lekker een drankje gedronken: ijskoffie!

Daarna wilden we naar Rincon (een dorpje op Bonaire), maar we kregen het in eerste instantie niet gevonden en daarna bleek het te ver. Jackie moest om 16:00u werken en dus moesten we op tijd terug zijn. Dan maar een andere keer naar Rincon.



Wel hebben we nog een heerlijk ijsje gegeten bij ijssalon Gio's. Ik had een bolletje cheesecake ijs en een bolletje pure chocolade ijs.

's Avonds heb ik nog met Ben geskypet en een grote pan Nasi gemaakt. Ik heb nog aan een artikel gewerkt en heb nog een aflevering van de serie Once upon a time gekeken.

Dinsdag

De eerste dag weer vroeg opstaan. Ik moest weer van 8:00u tot 17:00u werken. Ik heb de hele dag hard gewerkt aan mijn eerste verslagje. p



Na het werk heb ik weer met Ben geskypet en 's avonds zijn we naar de beach movie night geweest bij Plaza. Ze draaiden The hobbit: Battle of the five armies. Was leuk om een keer film te hebben gekeken op het strand!

Woensdag

Ik heb weer de hele dag aan mijn verslagje gewerkt met tussendoor wat andere klusjes. Aan het einde van de dag heb ik eindelijk mijn eerste verslag ingeleverd.



´s Avonds zijn we nog uit eten geweest bij Rumba geweest. Daar hebben we deze enorm grote pizza besteld! Het was echt lekker en ik zat bomvol. We hebben voor $10 p.p. gegeten.

Donderdag


We begonnen de ochtend met een meeting en de rest van de dag heb ik aan bestandjes gewerkt.

Verder was het vandaag de dag dat Ben naar Canada vertrok! Voor zijn 3,5 maand stage. Ik heb zijn vlucht de hele dag in de gaten gehouden! Ik heb nog wat huishoudelijke klusjes gedaan en ´s avonds nog met Ben geskypet toen hij op zijn kamer in Canada was.

Vrijdag

Vandaag heb ik weer kamers geïnventariseerd. Ik ben nu ongeveer op de helft. Gister had ik te horen gekregen dat er twee nieuwe jongens in de stagiairehuisjes van Plaza zouden komen: Jeroen en Ruben. Ze komen hier samen voor 3 maanden werken en ze kwamen vandaag aan op Bonaire! En dus moest ik ze ophalen op het vliegveld.



Daarna heb ik me snel even omgekleed en klaargemaakt, want de Arubaanse band Joyride kwam optreden! Het was echt heel gezellig en het bandje speelde echt fantastisch!

Als afterparty zijn we nog met zijn allen naar de kroeg Havana's geweest.


Zaterdag

Overdag heb ik zoals in elk weekend weer lekker aan het strand gelegen! Ook heb ik voor de eerste keer gesnorkeld. Het was echt prachtig om alle mooie vissen te zien!



In de avond was er een groot festival bij Plaza met allerlei verschillende DJ's. Het was ontzettend leuk en vooral Freddy Moreira gaf een hele gave show. Jammer dat het zo vroeg was afgelopen..

Zondag

Zondag was eigenlijk vooral een rustige dag. Ik heb lekker uitgeslapen, schoongemaakt en op het strand gelegen. 's Avonds heb ik lekker niks gedaan, daar had ik even behoefte aan. Ik was zo moe!


Dit keer een heel gaaf weekend achter de rug met een optreden van de band Joyride en het festival Utopia. Het was echt heel gaaf en ik had het niet willen missen. Eerst maar weer eens een paar daagjes rustig aan doen nu. Tot volgende week!


Veel liefs,

Kimberly