dinsdag 1 maart 2016

Lief dagboek week 1



Lief dagboek,

Een spannende week tegemoet! Ik ga vertrekken naar het prachtige eiland Bonaire. Het eerste gedeelte van de week zal ik wel druk zijn met voorbereidingen en het tweede gedeelte van de week zal vast spannend worden. Ik zal een hoop nieuwe indrukken krijgen. Ik ben benieuwd!

Maandag

Zondagavond waren Ben en ik lekker uit eten geweest bij Vivaldi in Oss. Maar daardoor gingen we best laat naar bed en dus sliep ik maandag ochtend lekker uit. Het was heel lang geleden dat ik uit had geslapen, maar ik deed het meteen goed: om 11:00u kwam ik pas mijn bed uit!



Ik begon de dag met een lekker kopje koffie en keek ondertussen een aantal YouTube filmpjes. Maar ik moest helaas snel aan de slag, want ik moest nog veel doen voor ik vertrok.



Ik ben bijna de hele dag bezig geweest met wassen en strijken. Vooral strijken duurde ontzettend lang, maar dan heb ik wel allemaal frisse kleding in Bonaire.

Na het eten heb ik een hoop foto's op mijn laptop gezet en heb ik nog een artikel geschreven.



Om 20:00u vond ik het wel genoeg geweest en ging ik gezellig samen met Ben, mijn broertje Kevin en mijn zus Sharona een spelletje doen. Namelijk Monopoly!

Dinsdag

Ik stond dit keer vroeg op: want het was nog maar 1 dag voor ik vertrok! Ik had weer veel te doen. Ik heb nog een beetje gestreken in de ochtend (uiteindelijk bleek de helft van het strijken voor niks te zijn geweest, maar goed..).




In de middag heb ik al mijn make-up kwasten gewassen, want die wilde ik ook een aantal meenemen.



De rest van de dag ben ik bezig geweest met mijn koffer inpakken. Ik ben heel het huis afgeweest om te kijken of ik niks vergat. Toen alles eenmaal ingepakt was, bleek mijn koffer veel te zwaar te zijn.. Hij woog 32 kg, terwijl hij maar 23 kg mag wegen. Oepsie.. Ik moest dus keuzes gaan maken. Heel lastig, want als je voor een half jaar lang weg gaat wil je natuurlijk zo veel mogelijk meenemen! Uiteindelijk was het toch gelukt.

Ron 19:00u kwam er nog even familie langs om afscheid te nemen. Weer was het lastig.. Ik ben heel slecht in afscheid nemen..

Rond 23:00u was ik uiteindelijk klaar met mijn koffers en toen ging ik meteen slapen! Ik was op...

Woensdag



Dé dag van vertrek. Ik stond vroeg op (6:00u) zodat ik nog even kon douchen enzo. Om 7:00u moest ik afscheid nemen van mijn broertje en we zijn uiteindelijk rond 7:15u weggereden. We hadden helemaal geen last van files, dus we waren er veel te vroeg.


Ik checkte mijn koffer in en daarna heb ik even nog wat gedronken met mijn vader, moeder, zus en Ben. Toen moest ik toch afscheid nemen en dat was ontzettend moeilijk.. Maar het moest gebeuren en ik ging een fantastisch avontuur tegemoet! Bij mij in het vliegtuig zat Jackie, zij ging ook werken bij Plaza en zou dus mijn huisgenootje worden.  Om 12:35u gingen we de lucht in.


Aan boord kregen we regelmatig eten en het eten was niet verkeerd. Ik heb in totaal 3 films gekeken onderweg: Bon Bini Holland (die vond ik wel toepasselijk!), Holland natuur in de delta en The intern. Alle 3 wel leuk om te zien!

Ik kwam uiteindelijk rond 20:00u aan op Bonaire en daar werden Jackie en ik opgehaald door onze 'huisgenootjes'. Zij brachten ons naar ons huisje. Zij woonden in het huisje naast ons. Daarna zijn we nog wat wezen drinken bij de Plaza beach bar. Uiteindelijk zijn we rond 23:00u gaan slapen, ik was kapot!

Donderdag



De eerste echte dag op Bonaire. We mochten ontbijten bij het hotel, wat echt super chill was. Daarna zijn we een rondje gaan lopen over het resort om alles even te verkennen. Toen we langs de receptie liepen hebben we meteen even kennis gemaakt met al het personeel. Zoveel namen in één keer onthouden is echt moeilijk!


Daarna hadden we meteen even boodschapjes gedaan bij een chinese supermarkt, helaas waren de Jumbo en AH te ver lopen. Maar daar konden we ook dingetjes vinden die we nodig hadden.



Vervolgens hebben we de rest van de dag lekker op het strand gelegen. Heerlijk! Met een prachtig uitzicht.  We hebben geluncht bij de Beach bar van Plaza en kregen daar een heerlijke cocktail. Jammie!

Rond een uur of 17:30u gingen we terug naar het huisje om te douchen en even wat te eten (een salade). Ik heb ook nog even met mijn ouders en broertje en zus geskyped!


Om 20:30u gingen we naar de Plaza beach bar om even gezellig wat te drinken met wat mensen en daarna gingen we door naar Cuba, een restaurant wat donderdagavond wordt omgetoverd tot salsa avond. Alle locals komen hier om te salsa dansen. Was heel leuk om te zien en het was heel leuk om ook andere stagiaires te ontmoeten. Het was een gezellig avond! Toen Cuba dicht ging, zijn we nog even naar een andere kroeg geweest, maar rond een uur of 3:00u was het wel goed geweest en lag ik mooi in mijn bedje.

Vrijdag




Ik werd al vroeg wakker, rond 8:00u. Toen heb ik even met Ben geskyped en ben ik uiteindelijk weer even verder gaan slapen. Ik werd toen ongeveer rond 10:00u wakker en toen zijn we lekker op het strand gaan liggen.

Om 12:00u kwam iemand langs met een scooter, want Jackie en ik wilde samen een scooter kopen. Hij had hem even laten zien en dan konden we er even over nadenken. De jongens vroegen of we zin hadden om mee te gaan op een boot en dat leek ons wel leuk!


Het was echt ontzettend gaaf. We zijn op klein Bonaire geweest, dat had echt een prachtig wit strand en blauwe zee. De jongens hebben gewakeboard en we hebben dolfijnen en vliegende vissen gezien! Echt zo gaaf allemaal. Alleen helaas ging onze boot stuk en hebben we toen een flinke tijd stil gelegen.. De boot ging schommelen en ik werd er niet lekker van.


Na een tijd kwam de bootverhuurder ons ophalen en kregen we een nieuwe boot. We hebben in totaal ongeveer van 13:00u tot 17:00u op de boot gezeten.

Daarna hebben we weer even gedoucht en om 19:30u gingen we uit eten met dezelfde groep als van de boot. Ik was nog steeds niet helemaal lekker en dus bestelde ik een soepje. Sommigen wilden eigenlijk nog uit gaan, maar ik voelde me zo slecht dat ik naar bed ging.

Zaterdag




We begonnen de dag weer lekker door aan het zwembad te gaan liggen.

Rond 13:00u ben ik even wezen lunchen en met Ben wezen skypen.

En de rest van de middag hebben we weer lekker aan het zwembad gelegen.


We zijn weer boodschappen wezen doen bij de Chinese supermarkt, want we hadden nog steeds geen scooter. En we hebben lekker spaghetti gemaakt. Ons kookstel deed er super lang over, maar dan hadden we ook wat!

Om 19:00u kwam die jongen weer langs met zijn scooter en hebben we een testritje gemaakt. Ik had nog nooit op een scooter gereden, dus dat was best spannend. Het ging nog niet helemaal soepel, dus morgen nog even oefenen! We hebben de scooter meteen gekocht.



Deze dag was ik ook nog niet helemaal lekker, ik denk dat ik last heb van een jet lag ofzo. En dus besloot ik deze avond lekker een beetje op mijn laptopje te gaan zitten. Ik heb nog aan wat artikelen voor mijn blog gewerkt en ik ging vroeg slapen.

Zondag

Mijn verjaardag! Ik begon de ochtend met skypegesprekken! Ik wilde graag even met Ben en mijn ouders skypen.



Vervolgens zijn we lekker aan het zwembad gaan liggen en heb ik genoten van een heerlijke ijskoffie! Ik vond dat ik mezelf wel mocht trakteren op iets lekkers op mijn verjaardag. Af en toe het water natuurlijk induiken om af te koelen!



Rond 12:00u gingen we even oefenen met de scooter. Het was even wennen, maar het ging best goed. Ik kan ook auto rijden, dus dan moest dit ook wel lukken.



Vervolgens heb ik nog even geskyped met familie en ben ik daarna weer heerlijk aan het zwembad gaan liggen!



Voor mijn verjaardag wilde ik graag uit eten en Britt, Chantal en Jackie gingen mee. We zijn bij Joe's grillhouse wezen eten aan de overkant van de straat. Het eten was best lekker, maar de service erg bagger!


Als verassing kreeg ik nog een toetje met vuurwerk. Helaas was het vuurwerk natuurlijk al uit toen we een foto wilden maken..  Maar super lief! Het was gezellig.



Paul en Jurne kwamen ook nog even een drankje mee doen en daarna gingen we nog een laatste drankje doen bij de Plaza Beach Bar. En daar werd ik weer verrast, want daar kreeg ik een supergrote cocktail! Hij was erg lekker, maar hij was zo groot dat ik hem echt niet meer op kreeg.

Al met al een leuke verjaardag gehad. Het was gewoon eens een keer wat anders dan normaal. :)

Komende week zal vast ook weer spannend worden, aangezien dat mijn eerste werkweek wordt. Ik ben heel benieuwd! Tot volgende week.

Veel liefs,

Kimberly