dinsdag 2 februari 2016

Movie review: The Revenant



Titel: The Revenant
IMDB-rating: 8,3
Bekendste acteurs/actrices: Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Will Poulter
Regiseur: Alejandro González Iñárritu

Genre: Avontuur/Drama/Thriller/Western

Afgelopen weekend ging ik weer naar de bioscoop en dit keer was het om de film The Revenant te zien! De film is genomineerd voor 12 Oscars en dus was ik heel benieuwd.

Het verhaal speelt zich af bij de rivier de Missouri rond de jaren 1820. Het verhaal gaat over de kolonist Hugh Glass (Leonardo DiCaprio). Hij was met zijn mannen op pad om huiden te verzamelen en te bewerken. Totdat ze worden aangevallen door een indianen stam. Er blijven maar weinig mannen over en ze moeten veilig terug zien te komen naar hun basis kamp. Onderweg wordt Hugh Glass aangevallen door een beer en raakt hij zwaargewond. Hij zit op het randje van leven of dood. Zijn mannen besluiten hem in leven te houden en drie van de mannen (waaronder Hugh's zoon) blijven achter om hem te verzorgen. Één van de mannen, Fitzgerald, wil Hugh achterlaten. Hij maakt hierbij onvergeeflijke beslissingen. Hugh moet nu zwaargewond in zijn eentje te zien overleven. Hij maakt er zijn levensmissie van om wraak te nemen op Fitzgerald.

Het verhaal is gebasseerd op waargebeurde verhalen. Dat maakt het ook al zo bijzonder vind ik. Je krijgt ook een kijkje in de geschiedenis van hoe het er 200 jaar geleden aan toe ging.
De eerste scène van de film is echt al geweldig! De kolonisten worden aangevallen door een groep indianen en dit is zó bijzonder gefilmd.. Het is minuten lang aan één stuk door gefilmd en je hebt echt het gevoel dat je midden in het gevecht zit. Zo spannend.. Ik had deze manier van filmen nog nooit bij een andere film gezien en ik vond het echt heel bijzonder. De film werd opgenomen in Canada en de natuurbeelden zijn zo ontzettend mooi.
Naast het filmwerk was het acteerwerk ook bijzonder goed. Leonardo DiCaprio heeft zich echt uitgesloofd voor deze film, op een goede manier. Ik vind het zo knap hoe hij zich in kon leven. Echt heel goed acteerwerk. Mede daarom was het verhaal zo spannend, omdat je helemaal meeleeft met Hugh Glass.
De film duurt in totaal 156 minuten en duurt dus redelijk lang. Normaal gesproken vind ik het dan wel genoeg na een tijdje, dan mag het verhaal wel afgelopen zijn. Bij deze film vond ik dat totaal niet. Het was spannend van het begin tot het einde. Naar mijn mening zaten er totaal geen overbodige scènes in.

Het is een echte aanrader, echt een film die je gezien moet hebben! Ik ben benieuwd hoeveel Oscars hij wint en of Leonardo DiCaprio dan eindelijk zijn welverdiende eerste Oscar krijgt.

Mijn rating: 9 

Veel liefs, 

Kimberly