vrijdag 29 januari 2016

What's in my bag? Winter edition


Vandaag een 'What's in my bag?' winter editie voor jullie! Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om een kijkje te geven in mijn tas. En natuurlijk heb ik in de winter tijd wat andere spullen in mijn tas zitten dan in de zomer tijd. Wat voor spullen neem ik zoal mee als ik uit huis ga? Daar gaan we eens even naar kijken!




De laatste tijd gebruik ik vaak deze rugzak. Ik heb hem voor €5,- in de sale gekocht bij de Primark! Het is een heel fijn rugzakje. Helaas soms wat te klein, mijn laptop past er net in, maar dan kan hij niet helemaal goed dicht en dat is natuurlijk niet echt fijn. Helaas is hij ook al een beetje beschadigd, maar voor €5,- kun je ook geen goede kwaliteit verwachten. Hij doet het in ieder geval nog en is nog toonbaar. Vroeger was ik totaal niet van de rugzakken, maar deze vond ik wel heel leuk. Rugzakken zijn vooral ook heel praktisch! Veel makkelijker als schoudertassen. Als ik dit rugzakje draag voel ik bijna niet dat ik iets op mijn rug heb. 



Op de zijkant zitten 2 kleine handige vakjes. Aan de binnenkant zit nog een vak met een rits en een klein open vakje, waar je nog iets van lippenstift in kan doen.


Ten eerste neem ik natuurlijk overal mijn telefoon naar toe. Ik heb een Samsung Galaxy S4. Een wat ouder model en ik heb hem al een tijdje, maar hij werkt nog prima. Echt een hele fijne telefoon! Hier kan ik nog wel even mee vooruit. Ook bewaar ik altijd mijn OV-chipkaart in mijn telefoonhoesje. Ik reis heel veel met het openbaar vervoer, dus ik heb hem vaak nodig. 


Ook neem ik altijd mijn externe batterij en mijn oplader mee, zodat ik altijd mijn telefoon op kan laden. Doordat ik veel in de trein zit, zit ik ook veel op mijn telefoon en na een lange schooldag is mijn telefoon dan bijna leeg. Op deze manier zit ik nooit zonder telefoon, super handig! Je kunt zo'n oplader tegenwoordig overal kopen, bijvoorbeeld bij de action of blokker. 


Natuurlijk kan een portemonnee ook niet ontbreken in mijn tas. Deze is echt super fijn. Hij is lekker groot en hij heeft ook veel vakjes voor pasjes. 


De praktische dingen! De laatste tijd regent het veel en heb ik dus voor de zekerheid altijd een paraplu bij. Deze heb ik al heel lang geleden gekocht en hij doet het nog steeds. Verder heb ik handgel van de action bij, zodat ik altijd schone handen heb. Paracetamol voor als ik me niet lekker voel, of als anderen zich niet lekker voelen! En verder heb ik nog mijn sleutelbos en oortelefoontjes. Ik luister graag naar muziek al ik in de trein zit of als ik aan het werk ben op school. 


Ik vind duurzaamheid heel belangrijk en daarom wilde ik graag een waterfles die ik keer op keer weer kon hervullen. Deze roze fles heb ik bij de action gekocht. Ook heb ik een opvouwbaar tasje in de vorm van een roos die ik makkelijk uit kan vouwen zodat ik geen plastic tasjes in winkels hoef aan te nemen. Plastic tasjes zijn ontzettend slecht voor het milieu en als je er over nadenkt heb je best wel een grote berg thuis liggen die je niet gebruikt. Nu sinds begin dit jaar plastic tasjes ook geld kosten is het helemaal ideaal. Dit roos-vormige tasje heb ik bij de kruidvat gekocht. Opgevouwen neemt hij heel weinig plek in beslag.  

Ook heb ik altijd een aantal verzorgingsproducten bij. Speciaal voor de winter stop ik altijd een pakje zakdoekjes, een lippenbalsem en handcrème in mijn tas. In de winter hebben mijn lippen en handen toch wat extra verzorging nodig, omdat ze erg droog worden. Verder heb ik een deodorant en een borsteltje met spiegeltje. Dit zijn échte musts voor mij, mijn haar raakt ook zo snel in de klit. Ook heb ik reserve haarelastiekjes en een nagelvijl bij. Elke dag stop ik de lippenstift in mijn tas die ik op dat moment op heb, dan kan ik hem gedurende de dag bijwerken.

Stiekem heb ik toch best veel spullen in mijn tas zitten! Ik wil altijd overal op voorbereid zijn en ik heb ook niet altijd alles nodig. Maar stel dat ik een keer iets niet bij heb wat ik nodig heb, dat zou een ramp zijn.. Wat nemen jullie allemaal mee in jullie tas? 

Veel liefs, 

Kimberly