Movie review: Pulp fiction

Titel: Pulp fiction
IMDB-rating: 8,9
Bekendste acteurs/actrices: John Travolta, Samuel L. Jackson, Uma Thurman, Bruce                                               Willis
Regiseur: Quentin Tarantino

Genre: Misdaad/drama

Deze film staat op nummer 5 in de IMDB top 250 en behoort daarmee volgens IMDB dus bij de 5 beste films allertijden. Daarom was ik heel benieuwd naar deze film!

De eerste keer dat ik deze film keek viel ik al vrij snel in slaap. En nee niet omdat hij saai was, maar gewoon omdat ik moe was! Ik moest hem dus nog een andere keer opnieuw kijken en dat deed ik afgelopen week.

Allereerst is de film totaal niet chronologisch. Je ziet 6 verschillende scènes die allemaal door elkaar lopen. De 6 scènes worden niet in chronologische volgorde afgespeeld. Hierdoor moet je echt goed opletten, anders snap je helemaal niks van het verhaal. Ik vertel hier het verhaal wel even in chronologische volgorde. De film gaat over 2 mannen die huurmoordenaars zijn, Vincent en Jules (John Travolta en Samuel L. Jackson). Ze moeten van hun baas (Marsellus) een handelspartner uitschakelen en zijn koffertje terughalen. Dat gaat niet helemaal soepel, maar uiteindelijk hebben ze het koffertje en is alles weer goed. Ze besluiten ergens wat te gaan ontbijten. Op dat moment willen 2 misdadigers het restaurant overvallen. Ze willen ook het koffertje van Vincent en Jules. Jules laat dat niet gebeuren. Vincent en Jules besluiten de koffer maar zo snel mogelijk af te geven aan hun baas. Wanneer ze dat willen doen, wordt de bokser Butch (Bruce Willis) omgekocht door Marsellus om een bokswedstrijd te verliezen. Wanneer Vincent en Jules het koffertje afgeven aan Marsellus, vraagt hij of Vincent vanavond zijn vrouw gezelschap wil houden. Dat gaat natuurlijk ook niet helemaal zo als gedacht. Die avond wint Butch de bokswedstrijd, die hij eigenlijk had moeten verliezen. Hierdoor wil hij vluchten met z'n vriendin. Maar ook dat gaat niet helemaal zoals gedacht, want natuurlijk komt hij Marsellus nog tegen..

Het is een hele aparte film. In de positieve zin. Ik vind het heel bijzonder hoe ze alle verhalen bij elkaar brachten, door het verhaal niet chronologisch te maken. Hierdoor kwam je af en toen voor verassingen te staan. Dit maakte de film dus al spannend. Verder zitten er ook een aantal komische momenten in de film. Ik vond het een goede film en ik snap waarom hij in de top 5 zit. Maar toch trekt het verhaal me niet helemaal. Ik weet niet waarom, maar ik was niet helemaal tevreden over het verhaal. Ik heb wel echt genoten van deze film, dus het is zeker een aanrader! Maar daarom heb ik deze film net iets lager gescoord dan hij op IMDB gescoord is.

Mijn rating: 8,5