dinsdag 23 februari 2016

Afscheidsfeestje Bonaire



Wow, morgen is het zo ver! Dan zit ik in een vliegtuig naar Bonaire en zal het een half jaar duren voordat ik weer voet op Nederlandse bodem zal zetten. Wat ontzettend spannend! Voordat ik weg ga wilde ik graag nog afscheid nemen van al mijn familie en vrienden. Nu ben ik toevallig ook a.s. zondag jarig. Genoeg reden dus voor een feestje!

De uitnodiging


Omdat het een speciaal feestje was, wilde ik graag echte uitnodigingen via de post versturen. Dit vind ik iets persoonlijker en mensen verwachten het tegenwoordig niet meer! Een leuke verassing dus. Ik heb mijn uitnodiging zelf gemaakt met Greetz.nl. De afbeeldingen die op de voorkant staan heb ik gewoon van internet afgehaald. Ik vond hem erg mooi geworden! Ik schrok er wel van hoe prijzig het was. Ik moest in totaal iets van 20 uitnodigingen hebben en het zou met postzegels in totaal €26,00 kosten! Gelukkig vond ik een kortingscode voor gratis verzending en dat scheelde de helft.. In totaal heb ik dus ongeveer €13,00 voor deze uitnodigingen betaald. Wat nog best een flink bedrag is, maar ik vond het wel leuk om een keertje te doen!

Mijn outfit



Ik vond het wel toepasselijk om een vrolijk en zomers jurkje aan te doen. Uiteindelijk viel mijn keus op dit jurkje. Ik had er nog een leuk jasje bij uitgezocht, maar het was zo warm dat ik die niet nodig had! Ik had er mooie witte hakken bij aan en mijn nagels in bijpassend kleur gelakt.


De muziek

Ik wilde eigenlijk Soca muziek draaien, wat dé muziekstijl op Bonaire is. Maar je hoorde de muziek helaas niet, omdat iedereen te druk was met praten. Het was té gezellig haha.

De hapjes



Van te voren hadden we alvast allerlei hapjes klaargemaakt. Mijn moeder had heel lief 2 taarten zelf gebakken! Waaronder deze prachtige marsepeinen slagroomtaart. Hij was heerlijk!

Verder hadden we chips en nootjes op tafel staan en hadden we van te voren een lekkere hapjes schaal gemaakt. Er lagen wrapjes, kaasjes, komkommer en toastjes op. Jammie!


Ik wilde ook nog een typisch hapje uit de regio van Bonaire maken. Ik koos voor dit hapje: knakworst in bladerdeeg uit de frituurpan. Ze zien er misschien niet heel smakelijk uit, maar ze smaakten echt goed! Daarnaast hadden we ook nog een typisch Nederlands hapje namelijk: bitterballen. De bitterballen hadden een Nederlands vlaggetje en de knakworstjes in bladerdeeg de vlag van Bonaire. Deze kon je niet zo in de winkel kopen, dus ik had lekker zelf zitten knutselen.

Om af te sluiten hadden we nog lekker kipsaté met stokbrood. Als het goed is, heeft niemand honger hoeven lijden!

Afscheid

Het was ontzettend leuk en ik ga iedereen heel erg missen. Ik ben ontzettend verwend met allemaal lieve kaartjes en cadeautjes. Bedankt allemaal! Op mijn afscheidsfeestje heb ik met iedereen nog even kunnen praten en uiteindelijk afscheid genomen van iedereen. Het was heel gezellig, ondanks dat het moeilijk was om afscheid te nemen.

Dit is mijn laatste blogpost vanaf Nederlandse bodem, vanaf woensdag avond zit ik al in Bonaire. Vrijdag zal er een artikel van mijn eerste indruk van Bonaire online komen en volgende week dinsdag zal mijn eerste fotodagboek online komen.

Tot over een half jaar iedereen!

Veel liefs,

Kimberly