Movie review: Point break 3D

Titel: Point Break
IMDB-rating: 5,5
Bekendste acteurs/actrices: Édgar Ramírez, Luke Bracey en Ray Winstone
Regiseur: Ericson Core

Genre: Actie/Misdaad/Sport

Vorige week besloot ik dat het weer eens tijd was om naar de bioscoop te gaan!

Op dit moment draaiden er de volgende films: Daddy's home (komedie), Point Break 3D (actie), The hateful eight (western), Star wars: The force awakens 3D (Actie/Avontuur/Fantasy) en Bon Bini Holland (komedie). Omdat ik alle andere Star wars films nog nooit gezien had (op deel 4 na) leek me het het mooiste om Point Break 3D in de bios te zien.

Point Break gaat over een jonge FBI-agent genaamd Utah die vroeger aan extreme sports deed. Hij was er ook ontzettend goed in, maar op een dag verloor hij zijn beste vriend aan extreme sports. Daarna is hij FBI-agent geworden. Plotseling worden er een aantal opmerkelijke misdaden gepleegd. Utah ziet een link tussen de misdaden en denkt dat een groepje extreme sporters de Ono Osaki eight lijst proberen af te werken. Deze lijst bestaat uit 8 verschillende activiteiten die met extreme sports te maken hebben, waardoor je als je alle 8 voltooid hebt 'verlichting' zou kunnen vinden. Helaas zijn de 8 verschillende activiteiten extreem moeilijk en zelfs de bedenker stierf nadat hij de 3e uitdaging voltooid had. Utah gaat undercover om er achter te komen waarom deze groep misdaden pleegt. Hierdoor komt hij weer in de extreme sports wereld terecht en al die verleidingen zijn moeilijk te weerstaan voor Utah. Het is een re-make van de gelijknamige film uit 1991.

Ik vond de beelden uit deze film ontzettend mooi. Ze doen aan extreme sports in hele mooie natuurgebieden: Skiën, surfen, mountainbiken, etc. Sommige scènes zijn dan ook prachtig in beeld gebracht. Ik heb deze film in 3D gezien en dat geeft zeker een toevoeging aan deze film. Wat betreft beeld materiaal scoort deze film dus ontzettend hoog bij mij. Helaas was de verhaallijn wat minder. Ik vond het verhaal een beetje te spiritueel en op een gegeven moment ging het alleen nog maar over extreme sports. Waar waren de misdaden gebleven?! Op het einde werd toch nog een misdaad gepleegd. Ik vond het een slecht verhaal. Het was niet goed in elkaar gezet. Het was nog steeds wel leuk om te kijken, maar je moet deze film niet kijken vanwege een goed verhaal. Het is een film die entertaint door de indrukwekkende beelden.

Mijn rating: 6