dinsdag 5 januari 2016

Netflix review

Ik besloot om een maandje gratis netflix uit te proberen! Je krijgt de eerste maand gratis bij Netflix en als het je daarna niet bevalt kun je het abbonement meteen opzeggen en zit je dus niet vast aan bepaalde kosten. Ideaal! Ik besloot het uit te proberen, want ik had er al hele goede verhalen over gehoord.

Netflix is een streamingdienst voor films en series. Tegen een maandelijkse betaling van €9,99 kun je onbeperkt de films en series kijken die Netflix aanbied. Echter biedt Netflix natuurlijk niet alle films en series aan die er zijn. Het aanbod is nog best groot en er valt dus altijd wel wat te kijken, Netflix blijft haar aanbod aanvullen met nieuwe films en series, maar ook nog steeds met wat oudere films en series die er nog steeds niet opstonden. Helaas worden er om de zoveel tijd ook series en films verwijderd. Hier moet je dus goed op letten! Ook is het zo dat als er een nieuwe film op DVD uit komt, het dan meestal nog minimaal een half jaar duurt voordat deze film op Netflix staat. Ik heb het abbonement nu ongeveer 3 weken en ik ben er super blij mee. Ik heb er al veel gebruik van gemaakt. Zo heb ik onder andere al 4 seizoenen van How I met your mother gekeken! Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd sneller kies voor series dan voor films, omdat je een serie net wat sneller opzet aangezien de afleveringen korter duren dan films. Dus ik heb nog niet heel veel films gekeken via Netflix.

Ik vind het abonnement erg handig, vooral omdat je geen abonnement bij een digitale tv provider hoeft te hebben. Ik ben veel onderweg en heb dat dus niet. Bij Netflix kun je gewoon online een account aanmaken en kijken waar en wanneer je maar wil (mits je wifi-verbinding hebt). Super handig dus! Je kunt het kijken op je smart tv, laptop, telefoon, tablet en zelfs via game-consoles. Ik heb het abonnement gekozen van €9,99 per maand. Hiermee kun je films en series in HD kijken op 2 verschillende schermen tegelijk. Je zou dit abonnement dus prima kunnen delen met iemand en dan de prijs delen, waardoor het nog maar €5,00 per maand is. Je hebt ook nog een duurder abonnement waarbij je in Ultra HD kijkt, met de mogelijkheid van 4 verschillende schermen tegelijkertijd.

Het enige nadeel is dus dat niet álle films erop staan en dat het heel lang duurt voordat nieuwe titels op Netflix verschijnen. Verder vind ik het ideaal! Ik kan waar en wanneer ik maar wil snel even een filmpje of serie opzetten en er is genoeg keuze. Kortom, Netflix is zeker aan te raden.