dinsdag 19 januari 2016

Movie review: The hungergames mockingjay part 2


Titel: The Hunger Games: Mockingjay - Part 2
IMDB-rating: 7,0
Bekendste acteurs/actrices: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson en Liam Hemsworth
Regiseur: Francis Lawrence
Genre: Avontuur/Science-fiction

Eindelijk! Daar was hij dan: het laatste deel van the Hunger Games serie. Een paar weken terug zag ik hem voor het eerst in de bioscoop. Deze week is de 9e week dat ie draait en hij draait nog in een paar bioscopen in 2D of in 3D.

Ik ben een ware Hunger Games fan en kon dus niet wachten om dit deel te zien. De eerste 2 films van de Hunger Games vond ik zo ontzettend goed. Er zit van alles in: actie, avontuur, science-fiction, humor en liefde. Het is een keer wat anders! Alle films over CIA agenten ben ik nu wel een beetje klaar mee. De derde film vond ik daarentegen een beetje tegenvallen. Er gebeurde niet veel en ik had er zoveel van verwacht. Ik vond het zonde dat ze het derde boek in 2 films hebben gesplitst, dat was veel mooier geweest als ze er 1 film van gemaakt hadden. Maar gelukkig maakte het laatste deel zijn verwachtingen wel waar voor mij. Dit deel zat weer vol spanning en avontuur!

Het laatste deel gaat over de oorlog tussen het volk en het Capitool die voortduurt. Katniss Everdeen wordt nog steeds gezien als de leider van de opstand. De opstandelingen moeten het Capitool binnen dringen en Snow uitschakelen. Maar helaas zijn er allerlei vallen opgezet in het Capitool waardoor het hen een stuk moeilijker wordt gemaakt..

Het laatste deel zit vol spanning en de special effects zijn super mooi. Hierdoor beleef je het verhaal nog beter! Ik heb de film in 3D gezien en dat maakt het dan zelfs nog mooier. Er zitten soms ook wat schrik-momenten in, wat de film nog spannender maakt. Ik vond dit een mooie afsluiting van de film reeks. 

Ik wil hem snel nog een keer zien, dus hopelijk komt de film snel op DVD uit! 

Mijn rating: 8,5

Veel liefs,


Kimberly