vrijdag 11 december 2015

Top 5 favoriete series



Het is geen geheim dat ik dol ben op films op series! Ik vind het de ideale ontspanning. Lekker onderuitgezakt in bed of op de bank liggen.. Ik heb inmiddels al best veel series gekeken! Maar welke zijn mijn favoriete? Ik ga wat vertellen over mijn 5 favoriete series.

Once upon a time




IMDB-rating: 8,0
Gemiddelde duur aflevering: 44 minuten

Dit is echt mijn favoriete serie! Ik kan niet wachten totdat er weer nieuwe afleveringen komen.. Ik vind de verhaallijn zo spannend, dat ik meteen verder wil kijken. Het zit allemaal zó goed in elkaar, je komt elke keer weer voor verassingen te staan.
Het verhaal gaat over Emma, die een moeilijke jeugd heeft gehad als wees. Op een dag staat haar zoon voor de deur die ze na de geboorte heeft laten adopteren. Emma’s hele leven verandert. Ze komt terecht in het stadje Storybrooke, waar niet alles is wat het lijkt.. Henry heeft namelijk een theorie dat alle inwoners van Storybrooke eigenlijk sprookjesfiguren zijn. Huh? Ja sprookjesfiguren! Verder kan ik niet teveel verklappen, hiervoor moet je de serie zelf echt kijken!
Alle sprookjes lopen zo goed door elkaar heen en alles is écht goed bedacht. Wel moet ik toegeven dat de special effects in deze serie dramatisch zijn.. Maar goed dat vergeef ik de serie, aangezien het verhaal zelf zo tof is. Het 5e seizoen wordt momenteel uitgezonden en het is nog niet bekend of er een 6e seizoen zal komen. Persoonlijk vond ik het 3e seizoen het beste, dit seizoen ging over peter pan!


The walking dead




IMDB-rating: 8,6
Gemiddelde duur aflevering: 44 minuten

Dit was een serie waarvan ik had gedacht dat ik die nooit zou kijken. Mijn vriend wilde heel graag dat ik hem meekeek (hij houdt ontzettend van zombies) en ik dacht: ach één aflevering kan geen kwaad. Inmiddels ben ik 67 afleveringen verder. Ja 67 x 44 minuten is héél veel tijd.. Ik raakte zo verslaafd aan deze serie. Ik houd van post-apocalyptische verhalen en dat er dan zombies in voorkomen neem ik maar voor lief. Ik moet wel zeggen dat er soms wel echt gore momenten in de serie zitten en je moet de serie dan ook vooral niet kijken als je iets aan het eten bent (dat is meerdere keren mijn fout geweest, ik had daarna niet echt meer trek). Maar het verhaal zelf is echt spannend. Het verhaal gaat over een groep mensen die probeert te overleven in een wereld waar een virus heerst dat mensen in zombies veranderd. Maar zombies zijn niet de enige bedreiging in deze wereld.. Ze proberen een veilig onderkomen te vinden. Het 6e seizoen wordt inmiddels uitgezonden op tv en een 7e seizoen is al aangekondigd. Pasgeleden is er ook een spin-off van the walking dead uitgezonden, namelijk ‘Fear the walking dead’.


Dexter




IMDB-rating: 8,9
Gemiddelde duur aflevering: 53 minuten

Deze serie gaat over Dexter die overdag bloedspat-onderzoeker is bij de Miami Metro police en 's avonds serie-moordenaar. Maar Dexter vermoordt geen onschuldige mensen, hij vermoordt mensen die wél onschuldige mensen vermoorden. En daar heeft hij zo zijn eigen ritueel voor. Er zijn in totaal 8 seizoenen van dexter, elk seizoen heeft 12 afleveringen. Seizoen 6, 7 en 8 vond ik kwalitatief minder goed, het verhaal werd toen een beetje uitgemolken. Dat vond ik jammer, want de eerste seizoenen vond ik echt geweldig, vooral het 4e seizoen over de 'trinity killer'. Natuurlijk waren seizoen 6, 7 en 8 ook nog steeds leuk om te kijken, vooral omdat je toch wilt weten hoe het met Dexter afloopt. Ondanks dat er veel gemoord wordt in deze serie, heb ik de serie nooit echt heel vies gevonden. De moorden worden gewoon allemaal mooi in beeld gebracht, zonder overdrevenheid. Er zijn in totaal 8 seizoenen van Dexter.   


Game of thrones




IMDB-rating: 9,5
Gemiddelde duur aflevering: 56 minuten

Ook van deze serie zat ik te twijfelen of ik hem wilde kijken. Het concept sprak mij totaal niet aan, ik dacht dat de serie te apart voor mij zou zijn. Dat bleek weer niet zo te zijn. Ik keek een aflevering (want proberen kan nooit kwaad) en ik wilde meteen verder kijken! De serie speelt zich af in een mytische wereld die bestaat uit 2 continenten. Het verhaal speelt zich vooral af op het westerse continent, waar meerdere hooggeplaatste families strijden om de macht over het rijk te krijgen. Er zijn verschillende verhaallijnen met veel verschillende personages. Ik denk dat dat hetgeen is wat deze serie zo goed maakt. Alle verhaallijnen zijn goed door elkaar gevlochten en totaal niet verwarrend, wat je soms wel hebt bij andere series of films. Wel duurde het even voordat ik alle personages bij naam kende. Het is gewoon een hele spannende serie, je wilt weten hoe het met alle personages afloopt! En aan sommige personages zul je echt een hekel krijgen, zoals aan king Joffrey, wat een verschrikkelijk persoon zeg... En van anderen zul je juist gaan houden! Er zijn in totaal 5 seizoenen van game of thrones en het 6e seizoen zal vanaf April 2016 uitgezonden worden. Ik ben nu al benieuwd!


Awkward




IMDB-rating: 7,7
Gemiddelde duur aflevering: 21 minuten

Deze serie heb ik leren kennen door MTV, waardoor ik de afleveringen niet in goede volgorde keek. Ik vond het zo'n leuke serie, dat ik besloot de verhaallijn in goede volgorde te volgen. Dit is zeer aan te raden, als je de afleveringen niet in goede volgorde kijkt is dat zonde van het verhaal. De serie gaat over Jenna en haar 'awkward' middelbare schooltijd. Er komen typische 'high school' taferelen aan bod, zoals vriendschap, liefde en vooral 'erbij horen'. Want Jenna is toch een beetje een buitenbeentje. Ik vind deze serie vooral zo leuk vanwege de droge humor. Echt geweldig! Er zijn inmiddels 5 seizoenen. Het 5e seizoen had een open einde, wat aangeeft dat er hoogstwaarschijnlijk een 6e seizoen komt. Maar het 6e seizoen is nog niet officieel bevestigd.

Ik moet zeggen dat ik best wel veel verschillende genres kijk, wat series en films betreft. Het ligt er maar net aan waar ik zin in heb! Ik heb ook een heleboel hoog aangeschreven series nog steeds niet gezien, zoals bijvoorbeeld Breaking bad. En die moet ik toch volgens mij echt eens gaan kijken. Misschien in de kerstvakantie!

Veel liefs,

Kimberly