dinsdag 15 december 2015

6 maanden wonen op... Bonaire!



OMG!! Ik mag een half jaar op buitenlandse stage naar Bonaire! Hoe gaaf is dat?! Na 4 zenuwslopende sollicitatie gesprekken (2 voor bedrijven in Londen en 2 voor bedrijven in Bonaire) ben ik uiteindelijk aangenomen bij Plaza van der Valk Resort Bonaire. En ik heb onwijs veel zin in mijn stage!


Voor mijn studie moet ik van ongeveer eind februari tot begin augustus 24 weken op een verplichte buitenlandse stage. Dit omdat mijn school (de NHTV) een internationale school is. Wij volgen alle lessen dan ook in het Engels en hebben veel buitenlandse studenten van over de hele wereld op school zitten.

Ik ga dus werken bij het hotel Plaza van der Valk Resort Bonaire. Plaza is een all-inclusive 4-sterren  hotel aan een prachtig strand in Kralendijk (de hoofdstad van Bonaire). Ik mag er aan de slag als stagiaire housekeeping supervisor. En ik hoop dat ik er ontzettend veel ga leren.




Bonaire is een Nederlandse gemeente. Heel raar maar eigenlijk blijf ik dus gewoon op Nederlands grondgebied. Aan de andere kant van de wereld. De hoofdtaal van Bonaire is dan ook Nederlands, maar onder de lokale bevolking wordt heel veel Papiaments gesproken. Papiaments is een mengelmoes van verschillende talen. Officieel wordt het een combinatie van Spaans en Portugees genoemd, maar in de taal komen ook Engelse, Nederlandse, Vlaamse, Duitse en Franse woorden voor. Waarschijnlijk dus een ontzettend moeilijke taal om te leren, maar ik wil het toch gaan proberen!  Mensen gaan vooral naar Bonaire voor een duikvakantie. Vergeleken met Aruba en CuraƧao is Bonaire vrij rustig, het is dus geen ‘party-eiland’.  




Ik zal waarschijnlijk ongeveer van 17 februari tot 8 augustus weg zijn. De precieze data weet ik nog niet. Ik ga mijn vriend, familie en vriendinnen natuurlijk ontzettend missen. Maar aan de andere kant heb ik ontzettend veel zin in dit bijzondere avontuur!

Wat betekent dit voor mijn blog? Tijdens mijn half jaar stage lopen, wil ik graag een wekelijks dagboek bij gaan houden. Elke dinsdag zal er dan een dagboek van de afgelopen week op mijn blog verschijnen. Zo kunnen jullie een beetje mee krijgen wat ik daar allemaal beleef!

Veel liefs,


Kimberly