dinsdag 8 december 2015

Review Essence Merry Berry, de kerstcollectie




De Essence kerst collectie! Dit jaar heeft hij de naam 'Merry Berry' gekregen. Veel producten uit de collectie hebben dan ook een berry kleurtje, zoals de oogschaduws, de lippenstiften en de nagellak.


Ik had een aantal producten uitgekozen die me erg mooi leken, een hele collectie aanschaffen is mij toch iets te prijzig.. En uiteindelijk heb ik alsnog een groot gedeelte van de collectie bemachtigd. We zullen eens gaan kijken of het iets is!


Essence merry berry eyeshadows



                                          02 The masked ball - 01 The perfect dress



        Shimmery highlighter powder 01 - Eyeshadow 02 The masked ball - Eyeshadow 01 The perfect dress

Als eerste pakte ik deze 2 oogschaduws, in de kleur 01 the perfect dress en 02 the masked ball, de enige kleuren die er zijn. Ik vind ze erg mooi, en ik denk dat je met een combinatie van de twee een prachtige ooglook kunt maken. De oogschaduws zijn verpakt in de standaard oogschaduw doosjes van Essence, maar de oogschaduws hebben een prachtig reliëf gekregen! Dit geeft de oogschaduws toch net iets meer klasse en iets aparts. De paarse kleur is best goed gepigmenteerd, maar zoals je op de foto ziet is de lichte kleur totaal niet gepigmenteerd. Je ziet alleen een lichte glans. Zelfs de highlighter is nog beter gepigmenteerd.. Beetje jammer dus. De paarse kleur vind ik wel echt mooi.

Essence merry berry shimmering highlighter powder





 Shimmery highlighter powder 01 - Eyeshadow 02 The masked ball - Eyeshadow 01 The perfect dress

Ik heb nog niet zoveel ervaring met highlighter, maar wilde dit graag gaan uitproberen. Een highlighter van een budget merk leek me een goed begin! Het zit net zoals de oogschaduws in een doorzichtig doosje, maar de poeder heeft (net zoals de oogschaduws) een mooi reliëf gekregen. Dit maakt de highlighter net iets meer bijzonder. De highlighter is goed gepigmenteerd en geeft een mooie glans. Ik gebruik hem om mijn ooglook mee af te maken en als glans op mijn wangen.

Essence merry berry scented gold dust powder





Erg leuk dit poedertje! De poeder voorziet je van een licht goud glitterende huid. Hij is gelukkig niet te heftig. Erg leuk voor de feestdagen! Het is niet heel erg goed te zien op de foto, maar het geeft je een beetje een idee. Het flesje is ook mooi vormgegeven. Net zo'n ouderwetse parfumfles.


Essence merry berry lipsticks




                                                03 Red rocks - 02 Pink and perfect

Mooie lippenstiften. Ik koos 2 kleurtjes namelijk de kleur 02 Pink and perfect en 03 Red rocks. De een is meer rood getint en de ander meer paars, althans dat leid ik af aan de hulzen. Op de lippen lijken de lippenstiften heel veel op elkaar. Op de lippen lijken ze een beetje rood/roze. Jammer dus, want dat is niet de bedoeling. Ik vind het wel een mooie kleur hoor, maar ik vind het jammer dat ik nu 2 kleuren heb die bijna hetzelfde zijn. Ze dekken wel goed, en zitten fijn. Na wat eten/drinken moet hij wel bijgewerkt worden.


03 Red Rocks


                                                                             02 Pink and perfect


Essence merry berry nailpolish




Ik heb maar 1 nagellakje uitgekozen, omdat ik simpelweg al te veel nagellak heb. Het enige wat ik nog miste voor aanstaande kerst was een mooie rode nagellak. En daarom heb ik de 04 red rocks uitgekozen. Ik vind deze nagellakflesjes echt prachtig, helemaal in een kerstsfeer. De nagellak dekt erg goed, na één laagje al. Natuurlijk is ie met 2 laagjes wel mooier. De nagellak is gemakkelijk aan te brengen. Het is een mooie rode/roze kleur. Hij blijft alleen niet erg lang zitten bij mij, na 2 dagen zijn je nagels niet meer vertoonbaar.

De prijzen:


Essence merry berry brilliant eyeshadow – 01 the perfect dress €1,99
Essence merry berry brilliant eyeshadow – 02 the masked ball €1,99
Essence merry berry shimmering highlighter powder – 01 i love my golden pumps €3,39
Essence merry berry scented gold dust powder €3,59
Essence merry berry lipstick – 02 pink and perfect €2,39
Essence merry berry lipstick – 03 red rocks €2,39
Essence merry berry nail polish – 04 red rocks €1,99

Verder is er nog een andere kleur lippenstift verkrijgbaar in de kleur Let's the berry-tales begin. Er zijn ook nog 3 andere nagellakjes in de kleuren Pink and perfect, Purple with purpose en The masked ball. Er is ook nog een gouden glitter top coat genaamd Love my golden pumps. 

Qua uiterlijk is de kerstcollectie zeer geslaagd. De verpakkingen zijn (voor dit budgetmerk) erg mooi en kerstig. De producten zelf vallen een beetje tegen en dat is erg jammer. Het enige wat ik echt kan aanraden is de highlighter, omdat deze simpelweg zijn werk doet. De andere producten zijn ook wel leuk, maar in mijn ogen iets minder goed geslaagd.

Veel liefs,


Kimberly