vrijdag 25 december 2015

Kerstmarkt Maastricht



We besloten om afgelopen dinsdag een dagje naar een kerstmarkt te gaan! Om alvast in de kerststemming te komen. We kozen voor de markt in Maastricht. Ik was al wel eens eerder in Maastricht geweest, maar nog nooit met kerst. Maastricht staat toch wel bekend als dé kerstmarkt van Nederland, dus ik was erg benieuwd!


We wilden ook nog wat kledingwinkels bekijken en dus hebben we de kerstmarkt gecombineerd met winkelen. Ik moet zeggen dat ik meer had verwacht van de kerstmarkt. We hadden al van te voren opgezocht wat er precies te doen zou zijn en op internet stond dat er op verschillende pleintjes van Maastricht kerstmarkt was. Sommige pleintjes kregen we niet goed gevonden, en bij sommige ‘pleinen’ stonden er twee kraampjes met eten en dat was het dan. Op een ander plein was het zelfs zo dat het een gewone markt leek. Het was totaal niet in kerstsfeer en het waren kramen zoals een kaasboer en een visboer. Een doodnormale markt dus. Jammer. Voordat we op het vrijthof kwamen, waren we nog niet echt in de kerststemming gekomen. Het enige wat kerstig was, was de versiering in de straten van Maastricht.



Maar het vrijthof was gelukkig wel heel mooi! De kraampjes waren van hout met mooie kerstverlichting en ze verkochten er ook echt kerstspullen. Er stond ook een ontzettend grote ijsbaan op het plein, leuk! Ook werd er kerstmuziek gedraaid. En eindelijk! Daar was de kerstsfeer! We besloten om een lekkere wafel te pakken! Ik koos (natuurlijk) voor een wafel met Nutella. We liepen de markt af en hebben verder niks gekocht, maar het was wel heel leuk om overheen te lopen. Ik moet wel zeggen dat ik het iets groter had verwacht, we waren binnen no time een heel rondje over de kerstmarkt gelopen. Er waren wel leuke kraampjes, maar ik was bijvoorbeeld op zoek naar een bonbon kraampje en die was er niet eens. Terwijl dat toch wel echt hoort op een kerstmarkt naar mijn mening.. En pfoe.. wat was het druk zeg in Maastricht! Het leek wel alsof half Nederland had besloten om naar de kerstmarkt in Maastricht te gaan, niet normaal!



Al met al was het een leuk dagje uit met het winkelen erbij, maar de kerstmarkt zelf viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik had er meer van verwacht. Het vrijthof was wel echt heel erg gezellig en sfeervol, maar was dus wat aan de kleine kant naar mijn mening. En de andere pleinen vielen ook tegen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat we niet op alle pleinen zijn geweest, dus misschien hebben we wel een hele mooie kerstmarkt gemist. Het was een leuk dagje uit, maar het was niet ‘kerstig’ genoeg voor mij. Ik zou zelf volgend jaar wel voor een andere kerstmarkt kiezen. Eentje in Duitsland of België.

Nogmaals een fijne kerst allemaal!

Veel liefs,


Kimberly