dinsdag 29 december 2015

Boek review: Papertowns

Titel: Paper towns
Auteur: John Green
Aantal bladzijde: 320

Ik begon dit boek te lezen aan het einde van de zomervakantie, in een campingstoeltje lekker in het warme zonnetje. Ik pak er graag een boek bij wanneer het warm weer is. Lekker buiten een boek lezen en van het zonnetje genieten. Zodra het geen weer meer is om buiten te zitten vergeet ik lezen altijd op de een of andere manier. Wel jammer, want ik vind lezen wel altijd heel leuk!

Afgelopen zomervakantie was ik wezen kamperen in Gennep. Hier heb ik 2 boeken gelezen en was ik nog in dit boek begonnen in één week tijd. Behoorlijk veel voor mijn doen!
Maar na mijn kampeervakantie was de zomervakantie alweer snel voorbij en vergat ik het lezen weer. En daarom had ik pas geleden het boek expres langs mijn bed gelegd, zodat ik er nog even wat in kon lezen voor het slapen gaan. Elke avond één hoofdstuk en uiteindelijk had ik het boek nog best snel uitgelezen!

Paper towns gaat over Quentin, een nogal verlegen jongen die niet echt de populairste jongen van school is. Hij is al jaren verliefd op zijn overbuurmeisje Margo. Maar Margo is een van de populaire meisjes op school en dus heel onbereikbaar voor Quentin. Toen ze klein waren speelden ze wel eens met elkaar, maar toen ze eenmaal groter werden durfden ze niks meer tegen elkaar te zeggen. Tot een nacht dat Margo plotseling door het slaapkamerraam van Quentin kwam gekropen. Ze had zijn hulp nodig, om wraak te nemen op haar vrienden. Quentin hielp haar en beleefde de meest avontuurlijke nacht van zijn leven, hij deed dingen die hij normaal nooit zou durven. Maar de volgende ochtend was Margo opeens spoorloos verdwenen... Quentin besluit dat hij haar zal en moet vinden. Hij ontdekt dat Margo aanwijzingen heeft achtergelaten en neemt zijn vrienden mee om haar te zoeken.

Ik vond het een leuk boek om te lezen. Ik heb de film nog niet gezien en ben erg benieuwd hoe ze dit boek verfilmd hebben. Binnenkort maar eens kijken! Ik vond vooral het begin heel leuk, waarin Margo en Quentin samen streken uithalen en wraak nemen op Margo's vrienden. Er zat erg veel humor in dit deel en dat vond ik juist wel leuk. Het is wel wat apartere humor, dus je moet er wel van houden maar ik kon het wel waarderen. Het grootste gedeelte van het boek bestaat uit de zoektocht naar Margo. Dit deel van het boek vond ik ook erg leuk, op de een of andere manier was het best spannend geschreven. Ik was telkens benieuwd of ze haar zouden vinden of niet ofdat ze weer nieuwe aanwijzingen zouden vinden. Dat heeft John Green goed gedaan. Het einde van het boek vond ik helaas niet zo leuk, het was iets wat ik totaal niet verwacht had en wat ik ook eigenlijk niet bij de rest van het boek vind passen. Jammer. Het was me ook niet helemaal duidelijk wat er nou precies bedoeld werd, maar van het einde had ik in ieder geval meer verwacht. Het boek is niet al te dik, waardoor het makkelijk in je tas mee gaat om onderweg te lezen. Er zijn betere boeken, maar het was zeker wel vermakelijk. Alleen jammer van het einde.
Paper towns - John Green €9,99