dinsdag 24 november 2015

Review: Max Factor Lipfinity Lip Colour




Vandaag review ik de Max factor Lipfinity Lip Colour. Max factor belooft dat deze lipstick 24 uur blijft zitten. Een hele grote belofte, dus ik was benieuwd! Een lipstick die de hele dag perfect blijft zitten, wie wil dat nou niet?! Dat moest en zou ik uitproberen.


Ik heb drie verschillende kleuren uitgekozen: 110 Passionate, 140 Charming en 330 Essential Burgundy.



                         110 Passionate - 140 Charming - 330 Essential Burgundy

Het opbrengen van de lipstick bestaat uit 2 verschillende stappen. De eerste stap is om de kleur aan te brengen, de lipstick. Dit flesje heeft een soort lipgloss applicator. De lipstick is gemakkelijk aan te brengen. Je moet ongeveer 1 minuut wachten totdat de lipstick wat uitgedroogd aanvoelt. Hierna kun je stap 2, de lippenbalsem aanbrengen. De lippenbalsem zorgt voor glans en verzorgde lippen. De lipstick bevat 2,3 ml en de lippenbalsem 1,9 gram.



110 Passionate
Een best wel lastige kleur om op te brengen. Ik vind hem in 1 laagje niet dekkend genoeg en daarom breng ik een tweede laagje aan. Maar hoe dikker je de lipstick opbrengt, hoe lastiger het wordt om hem aan te brengen. Daardoor heb ik er zelfs een 3e laagje overheen gezet. Verder een mooie kleur, donkerrood met een mooie glitter er doorheen.



140 Charming
Een oranje-rode kleur. Deze is wat minder heftig dan 110 Passionate en dekt eigenlijk al met 1 laagje, maar ik breng er toch 2 aan voor de zekerheid. Ik vind deze kleur makkelijker aan te brengen dan nummer 110. Wel vind ik deze kleur iets minder mooi dan gehoopt. 




330 Essential Burgundy
Dit is een roze/paarse kleur. Ik vind deze het makkelijkste aan te brengen van de 3 omdat hij het beste dekt. Een lieflijk kleurtje! Persoonlijk vind ik dit de mooiste!



Je voelt de lipstick niet zitten, totdat hij na een tijdje uitdroogt. Dan voelt hij niet fijn meer. Je moet dan ook gedurende de dag de lippenbalsem meerdere keren aanbrengen. Wanneer hij droog wordt kan de lipstick ook gaan brokkelen, wat er natuurlijk niet mooi uitziet. Ik heb de lipstick geprobeerd bij te werken met een gewone lippenbalsem, maar dat werkt helaas niet. Je moet echt de bijbehorende lippenbalsem gebruiken. De kleur zelf blijft echter wel de gehele dag goed zitten en daar hoef je je dus geen zorgen om te maken. Als je eroverheen wrijft wordt de kleur niet uitgesmeerd of vervaagd. Maar blijft hij dan echt 24 uur zitten? Nee, helaas niet. Het is echt een prachtig product en ideaal voor lange dagen en avondjes uit, maar hij overleeft helaas geen maaltijden. Na het eten moet je hem bijwerken, dan is hij namelijk wel vervaagd. Ook voelde de lipstick aan het eind van de dag korrelig aan en de lippenbalsem hielp hierbij niet meer.  

De lipstick is best wel lastig om te verwijderen, doordat hij zo hardnekkig is. Ik probeerde het in eerste instantie met een gewone reinigingsmelk en uiteindelijk krijg je hem er dan wel vanaf maar het duurt even. Op de verpakking wordt aangeraden om de lipstick er af te halen met een make-up remover gebaseerd op olie.

Max Factor Lipfinity  kost €16,99 en is o.a. verkijgbaar bij de etos en de kruidvat. De aparte lippenbalsem kost €8,99.

Tip: koop de Lipfinity Lip Colours wanneer er 1 + 1 gratis is op Max factor! Dit is namelijk best wel regelmatig en dat scheelt een hoop geld.

Maar nu, de conclusie: Het is een prachtig product wat echt lang blijft zitten. Maar 24 uur? Nee, dat is tot nu toe nog onmogelijk. En je moet dus wel meerdere keren per dag de lippenbalsem aanbrengen. Doordat je deze meerdere keren per dag moet aanbrengen, gaat de lippenbalsem veel eerder op dan de kleur. Dit is wel een beetje jammer, maar Max factor verkoopt de lippenbalsems ook apart zodat wanneer hij op is je niet een hele nieuwe verpakking hoeft aan te schaffen. In mijn ogen is dit echt een prachtig product. Het is wel wat prijziger, maar dan heb je ook wel wat. De kleur blijft namelijk heel erg goed zitten voor een langere tijd, zodat je je niet de hele dag zorgen hoeft te maken om je lipstick.

Veel liefs,


Kimberly