Movie review: Cinderella

Titel: Cinderella
IMDB-rating: 7,1
Bekendste acteurs/actrices: Lily James, Cate Blanchett, Richard Medden, Helena Bonham Carter
Regiseur: Kenneth Branagh

Ik kon niet wachten om deze film te zien. Afgelopen week kwam het er eindelijk van. Ik ben echt dol op sprookjes en ik kijk de laatste tijd ook zeer veel oude Disney films terug.

Ik vind dat zo geweldig omdat het ten eerste jeugdsentiment is en ten tweede het films zijn waarbij je lekker je gedachten op nul kunt zetten! Ik was dus zeer benieuwd naar deze film over het sprookje Assepoester.

De film gaat over het meisje Ella, die op jonge leeftijd haar moeder verliest. Na een aantal jaren hertrouwde Ella’s vader. Ella’s stiefmoeder en haar twee stiefzusters zijn alles behalve aardig. Helaas moet Ella’s vader vaak op handelsreis, waardoor Ella met haar verschrikkelijke stiefmoeder en stiefzusters achterblijft. Op een dag komt er slecht nieuws, Ella’s vader is overleden. Ella blijft opgescheept zitten met haar stiefmoeder en haar twee stiefzusters in haar familiehuis. Ze worden steeds onvriendelijker tegen haar en behandelen haar uiteindelijk als een soort slavin. Ella doet wat ze zeggen, omdat ze bang is het huis te verliezen wat haar familiebezit was. Ella blijft hoop houden op een beter leven. Op een dag komt ze een man in het bos tegen, die ze erg leuk vind. Helaas zien ze elkaar daarna niet meer. Door een aangekondigd bal van de prins waarbij alle vrouwen van de stad uitgenodigd zijn, krijgt Ella nog een kans om hem tegen te komen..

In mijn ogen is dit een mooie verfilming van het sprookje Assepoester. Het komt heel erg overeen met het originele sprookje. De kostuums en de special effects zijn in mijn mening erg mooi, helemaal in stijl. Ook het acteerwerk is prima, er zitten bekende acteurs in zoals: Cate Blanchett en Helena Bonham Carter. Ondanks dat de film droevig begint en Ella behandeld wordt als een soort slavin, heeft het natuurlijk zoals elk sprookje een happy ending. Een leuke feel-good movie!

Mijn rating: 7,5

Cinderella DVD €9,99
Cinderella Blu-ray €19,99