dinsdag 13 september 2016

Hoe het is om weer terug te zijn


Zo! Het is een tijd geleden dat ik iets heb laten horen op mijn blog. Maar daar ben ik dan weer!
Ik heb een hele drukke tijd achter de rug nu ik weer terug ben uit Bonaire. Maar hoe is het nou om weer terug te zijn in Nederland? Daar gaan we het vandaag over hebben!

Ik ben vandaag precies 4 weken terug uit Bonaire. Om heel eerlijk te zijn, zag ik er best wel tegenop om weer terug te moeten naar Nederland. Ik had eenmaal na een half jaar een heel leven in Bonaire opgebouwd. En toen ik wegging besefte ik dus ook niet dat mijn leven in Nederland weer zou beginnen. Voor mijn gevoel zou ik die week erop gewoon weer aan het werk zijn bij Plaza. Het is zo gek dat je weet dat je dat leventje voor altijd achter je gaat laten. Ik heb een prachtige tijd gehad in Bonaire.

Maar nu ben ik weer op Nederlandse bodem. Ik werd ontvangen door een fantastisch welkomst commité: Ben, mijn ouders, Kevin, Sharona, oma en Helma. Ze hadden een spandoek gemaakt en ze hadden zelfs een welkomstfilmpje op het grote scherm van Schiphol geregeld. Super leuk! Het was fijn om ze allemaal weer te zien, maar ook wel gek. Op de dag van terugkomst is de rest van mijn familie me ook allemaal komen opzoeken en het was fijn om ze weer te zien. In de loop van de week heb ik ook mijn vriendinnen weer gezien. En wat is het fijn om je oude vertrouwde groepje terug te zien!

Mijn terugkomst was fijn, maar vooral ook heel druk. Allerlei afspraken om iedereen weer te zien, een stageverslag om af te ronden en natuurlijk ook alle andere dingen regelen voor terugkomst. Ik had 3 weken vrij en ik was hier erg blij mee. Die drie weken waren helemaal volgeplanned en eigenlijk had ik meer tijd nodig. Daardoor heb ik eigenlijk geen tijd gehad om terug te denken aan Bonaire.

Nu is het normale leventje weer begonnen en moet ik weer naar school. Nu mis ik het stiekem toch wel heel erg: Het relaxte leventje daar en de hele leuke avonden met Kelly. Soms wou ik dat ik terug kon. Maar aan de andere kant is het toch ook wel weer fijn om bij je dierbaren te zijn.

Ook heb ik Nederland wel weer leren waarderen. Er zijn zo'n grote verschillen tussen Nederland en Bonaire. Mijn eerste dag in Nederland was echt heel gek. Nederland voelde ineens heel 'schoon' aan, maar tegelijkertijd ook weer industrieel. Ook leek Nederland ineens heel groen in vergelijking met de droogheid van Bonaire. Het was heel gek om dat mee te maken. Inmiddels is Nederland alweer heel normaal voor me geworden.

Het is stiekem toch wel heel fijn om terug te zijn. Ik ben ontzettend blij dat ik weer bij Ben, mijn familie en vriendinnen ben. Hoewel ik natuurlijk altijd aan de ontzettend mooie tijd in Bonaire zal denken... Dankjewel iedereen voor de ontzettend mooie tijd daar, ik mis jullie!

Veel liefs,

Kimberly