dinsdag 31 mei 2016

Photo diary week 13


Deze week was mijn familie er nog steeds die in totaal een weekje op Bonaire verbleven, maar ook mijn vriend Ben kwam deze week aan in Bonaire! Ja ik had wel 2 weken achter elkaar bezoek. Wat een luxe! Kijken jullie weer mee naar mijn week?


Ik moest deze week in totaal maar 1,5 dag werken, waar ik ontzettend veel mee bofte. Daardoor konden we deze week wat leuke dingen gaan doen!


Maandag bleven we nog een dagje bij het zwembad van het hotel. Maar dinsdag en woensdag hadden we 2 extra scooters gehuurd zodat we een eilandtour konden gaan doen! Op dinsdag hebben we eerst de Noord route gedaan, waar er heel veel verschillende duikplekken zijn waar je een prachtig uitzicht hebt op de zee.



Één van die mooie duikplekken is 1000 steps. De trap heeft in werkelijkheid geen 1000 treden, maar zo noemde ze hem omdat de trap zo lang leek. Je hebt hier een prachtig uitzicht en je hebt hier een grote kans om zeeschildpadden te spotten. Helaas hebben wij er geen gezien!



Daarna kwamen we aan bij het Goto meer, wat echt prachtig is. Je hebt er een heel mooi uitzicht op het meer en je ziet er natuurlijk veel Flamingo's. Echt prachitge beesten om te zien!


Vervolgens zijn we nog door Rincon gereden, maar daar was niet echt veel te zien. Daarom zijn we nog even bij de oost-kust van Bonaire gestopt. Deze kust is een stuk ruiger dan die aan de west-kust.


We waren rond 14:00u ongeveer klaar met de tour en daarna heb ik ze nog even Plaza laten zien! De plek waar ik woon, werk en in het weekend lekker aan het zwembad lig. Het was leuk om ze even te kunnen laten zien hoe ik mijn leven leef hier!



Woensdag vervolgden we onze scootertocht, maar dit keer naar het zuiden! Als eerste: de prachtige zoutvlakten.


Even een korte stop bij de slavenhuisjes.


Prachtig uitzicht onderweg!


En de laatste stop: Sorobon! Dit is een heel lang stuk ondiep zeewater. Heel gek, net een natuurlijk zwembad. Heel mooi om te zien. Hierna zijn we na een lange scootertocht terug meteen het zwembad ingedoken, het was zo warm!


Op donderdag nog een laatste dagje zwemmen en snorkelen! En vrijdag was de dag dat ze weer naar huis gingen. Het was gek dat ze weer weg gingen, maar ik heb ze in ieder geval kunnen laten zien waar ik nu werk en woon voor dit half jaartje. En het scheelde heel veel dat ik de volgende dag alweer nieuw bezoek zou krijgen!


Zaterdag stond in het teken van het huisje schoonmaken, wassen, boodschappen doen en koken. Ik moest Ben natuurlijk wel goed ontvangen! Om 18:30u landde hij en om 19:00u was het dan zo ver. We konden elkaar eindelijk weer in de armen slaan. Ik was zo blij om hem te zien! En alles was meteen weer goed vanaf het moment dat we elkaar zagen. De eerste avond heb ik hem een rondleiding gegeven en zijn we vroeg naar bed gegaan.


Zondag hebben we nog even een dagje rustig aan gedaan, want de rest van de week stond toch al helemaal vol geplanned, dus dan nog maar even een dagje niksen! We hebben lekker aan het zwembad en strand gelegen en lekker gesnorkeld.


Selfies maken onder water!

En dat was week 13 dan weer! Een ontzettend leuke, maar drukke week. Ik ben nu al over de helft van mijn stage en man, wat gaat de tijd toch snel! In Photo Diary week 14 zul je zin wat ik verder nog samen met Ben allemaal heb gedaan. Dit artikel zal morgen om 9:00u Nederlandse tijd online komen.

Veel liefs,

Kimberly