dinsdag 1 december 2015

Review: Essence nail art stampy set + nail art stampy polish

Ik vind nail art altijd harstikke leuk! Ik was bekend met de stempel setjes van konad, die echt super werken. Nu zag ik pas dat Essence ook zo’n stempel set in de collectie had! Ik was erg benieuwd of deze zou werken en ik wilde hem daarom ook graag uitproberen.


Ik heb namelijk al eerder een budget stempel setje geprobeerd (die van de action) en die werkte voor geen meter. We zullen eens gaan kijken of Essence haar werk wel goed heeft gedaan..

Je moet de Essence nail art stampy set en nail art stampy polish apart kopen. De nail art stampy set bevat een plaatje met 9 sjablonen, een stempel en een schraper. ik heb de Essence nail art stampy set 01 be creative! gekocht. De nail art stampy polish is er in twee verschillende kleuren: wit en zwart. Ik heb voor de kleur wit gekozen. Je kunt ook extra sjablonen los erbij kopen, deze heten Essence nail art stampy designs.

Essence nail art stampy set €2,99
Essence nail art stampy polish €1,59
Essence nail art stampy designs €1,59




Het werkt als volgt:
1. Kies één van de sjabloontjes uit en breng de nail art stampy polish aan op het gekozen sjabloon
2. Trek snel de schraper over het sjabloon om overtollige nagellak te verwijderen
3. Rol de stempel met een ’van rechts naar links beweging’ over het sjabloon
4. Breng nu de stempel aan op de nagel met dezelfde ‘van rechts naar links beweging’

Let op! Maak niet dezelfde fout als ik: ik was namelijk vergeten de plastic beschermlaag van de sjablonen af te halen en dan werkt het natuurlijk al helemaal niet. Dit staat duidelijk aangegeven op de verpakking, maar daar heb ik natuurlijk weer over heen gekeken.

Stap 1: Breng de nail art stampy polish aan op het gekozen sjabloon



Nou, dit gaat nog helemaal goed!

Stap 2: Trek snel de schraper over het sjabloon om overtollige nagellak te verwijderen


Hmm, bij stap 2 gaat het al mis.. De schraper doet niet goed zijn werk. Het is heel lastig om alle overtollige nagellak weg te halen. Na 3 keer schrapen heb ik het meeste er wel afgekregen, maar eigenlijk moet alle overtollige nagellak binnen 1 keer schrapen weg zijn.

Stap 3: Rol de stempel met een 'van rechts naar links beweging' over het sjabloon




De stempel pakt de sjablonen niet goed. Ook door de overtollige nagellak die de schraper niet helemaal weg krijgt, krijg je een witte waas bij de kleine figuren. Dit gaat er niet zo mooi uitzien op mijn nagels..

Stap 4: Breng nu de stempel aan op de nagel met dezelfde 'van rechts naar links beweging'


En dit is het resultaat.. Alles behalve mooi dus. Het grote sjabloon kwam met geen enkele mogelijkheid mooi op de stempel en dus ook niet mooi op de nagels. De vlinders zijn al helemaal een ramp. Doordat de schraper niet goed zijn werk doet, krijg je dit: een hele grote witte waas. Ook is het figuurtje zelf niet helemaal goed gepakt door de stempel. Heel jammer want ik had het erg leuk gevonden als dit goed zou werken.

De prijs is mooi Essence, maar dan moet het product wel goed werken. En misschien lukt het ook wel na 10 pogingen, maar dat is niet helemaal de bedoeling. Een product moet gewoon goed zijn werk doen en helaas is dit niet het geval bij deze nail art set. Erg jammer. Niet echt een aanrader dus.

Veel liefs,

Kimberly